A Super Bowl idei Szcientológia reklámja világszerte több milliárd ember előtt jelent meg. Az egyház a remény, a lehetőségek és a szabadság életigenlő, minden évben megjelenő üzeneteivel szerzett magának hírnevet.
Ahogy minden évben, 2024-ben is februárban került megrendezésre a mérkőzés az Amerikai Egyesült Államok Nevada államában, Las Vegasban. A Super Bowl az amerikai profi amerikaifutball-liga (NFL) éves bajnoki mérkőzése, ami az NFL-szezon csúcspontja, és egyaránt az egyik legnézettebb sportesemény az Egyesült Államokban és világszerte.
Tavalyi reklámjuk azt állította, „semmi sem erősebb nálad”. Az azt megelőző évben azt üzenték, „Mélyen legbelül tudod”, miszerint több vagy, mint gondolnád. Ezt olyan sportolók, művészek és dolgozó emberek jeleneteinek montázsával mutatták be, akik a vereséget győzelemmé, a kudarcot pedig sikerré változtatták. Egy évvel korábban, a Covid-válság idején a reklám arra buzdította a nézőt, hogy tekintsen el a sok negatív történéstől, és helyette a szenvedélyre és a célokra összpontosítson. A személyes teljesítményekről készült felemelő képek a „Semmi sem erősebb az emberi szellemnél” kulcsüzenethez vezettek.
Idén a hirdetés még személyesebb. Azzal a jelenettel indul, hogy egy férfi, aki a kamerával szemben áll, kíváncsian néz valamire, amit nem láthatunk. Miközben a férfi a könnyű hóesésben áll, az a benyomásunk támad, hogy valahol kint van, és valahová befelé néz.
A jelenet kiszélesedik, és így látjuk, hogy a férfi egy Szcientológia egyház üvegajtaján néz be. A hangosbemondó azt mondja: „Naponta emberek milliói kérdezik: Mi a Szcientológia?”.
A hang folytatja: „Van egy ötletem: Mi lenne, ha egyszerűen csak megnéznéd?”, miközben egy másik férfit követünk, aki besétál az épületbe.
„Mi lenne, ha a saját szemeddel látnád, hogy kik vagyunk, miben hiszünk, és mit képviselünk?” Eközben csupa olyan jelenetfoszlányt látunk, ami a Szcientológia egyház mindennapi életét mutatja be, mint például egy vallási szolgálatot teljesítő személyt, vagy az eszközt, amit a Szcientológia lelkészei használnak, esetleg egy önkéntes lelkészt, aki a jellegzetes sárga dzsekijében épp kiment valakit egy veszélyes helyzetből.
A néző csupán egy kis ízelítőt kap a Szcientológia szeleteiből, majd a hang így folytatja: „A mi ajtónk minden ember előtt nyitva áll…”, mialatt az ajtón különféle emberek áramlanak be.
Ezután látjuk azt a férfit, akit az elején láttunk, enyhe hóesésben. Úgy tűnik, eldöntötte, hogy benéz. Eközben a hang így folytatja: „Szóval, mi a Szcientológia? Talán itt az ideje, hogy megnézd” – miközben más kíváncsi, mérlegelő arcokat látunk – „és döntsd el magad”. Ahogy a zene és a képek elhalványulnak, a képernyőn egyetlen kérdés jelenik meg – „Kíváncsi?” –, majd az egyház honlapja, a szcientologia.org.hu.
A Szcientológia egyház legújabb reklámja kifejezetten és közvetlenül a nézőt szólítja meg. Igen, azt mondja: ott van a kíváncsiság, miért ne néznéd meg magad? Ahogy a háttérben felcsendülő dal állítja: „Csak nézz be. Tudni fogod, ha a saját szemeddel látod”.
Az évek során a Super Bowl-reklámokban a Szcientológia következetesen olyan felemelő üzeneteket közvetít, amelyek megkülönböztetik a többi reklámtól. Most, ebben az évben pedig azt mondják a nézőknek: „Hé, az ajtónk nyitva áll. Tekints be!”
Kétség sem fér hozzá, sokan meg is fogják tenni.