A gyermekek tanulási nehézségei számos formában jelentkezhetnek, és különféle akadályokat állíthatnak a sikeres iskolai előmenetel elé. Számos probléma merülhet fel a tanulás kapcsán, amelyek a gyerek és a szülő számára is pokollá tehetik az iskolai időszakot. Ezek a tanulók gyakran küzdenek azzal, hogy az iskolai követelményeknek megfeleljenek, és sokszor égbekiáltó különbség van a között, ahogy a tanárok tanítanak, és amire a gyerekeknek szükségük van. Márpedig ha egy diáknak gondjai vannak a tanulással, és a tanár, esetleg a szülő nem segíti ennek kiküszöbölésében, akkor bizonyosan le fog maradni a többiektől.
A megfelelő segítség hiánya pedig komoly hatással lehet a gyermekek önbizalmára és későbbi tanulási motivációjára is. Az L. Ron Hubbard által kifejlesztett „Hogyan tanuld meg” című tanfolyam megtanítja, hogyan ismerje fel a tanuló – és ha nyitott rá, akkor a szülő is – az elakadás okát, és hogyan küszöböljék ki azt hatékonyan. A tanfolyam célja, hogy a gyerekek számára érthetőbbé és élvezetesebbé tegye a tanulást.
A képzés elmondja, hogy az első akadály, amivel érdemes lehet foglalkozni, az a tanulás célja. Ha a gyereknek az égvilágon semmilyen célja nincsen a tanulással, akkor nagyon nehezen fog boldogulni az anyagokkal. Mondhatjuk, hogy a cél tisztázása lehetne a nulladik lépés.
A tanfolyam továbbá három olyan akadállyal kapcsolatos alapelvre épül, melyek ismerete segít észrevenni és megérteni, hogy a gyerek miért nem tudja megtanulni az anyagot. Ennek a három akadálynak megvannak a pontos tünetei, melyeket, ha a tanuló ismer, akkor képes lesz magán észrevenni, és hatékonyan elhárítani. Ha a szülő is megismeri ezeket az akadályokat, akkor ő is sokkal hatékonyabban fog tudni segíteni gyermekének.
Ezek közül az akadályok közül az első a tömeghiány, ami akkor lép fel, amikor az illető képtelen elképzelni azt, amiről tanul. Ilyenkor nem fogja tudni megérteni az anyagot. Ha például a tégláról tanul, de sosem látott téglát, akkor érdemes neki legalább egy képet megmutatni róla.
A második a túl meredek gradiens. Ez az elv azt hangsúlyozza, hogy a gyerekeket fokozatosan kell bevezetni az új ismeretekbe. Ha túl sok új és túl nehéz információval árasztják el őket egyszerre, az összezavarhatja és frusztrálhatja őket. A fokozatosság elve segít abban, hogy a gyerekek önbizalmat szerezzenek, és lépésről lépésre haladjanak előre.
A tanfolyam harmadik és egyben legfontosabb alapelve a meg nem értett szó. E szerint a gyerekek gyakran azért küzdenek a tanulással, mert nem értik a használt szavakat. A tanfolyam hangsúlyozza a szavak pontos jelentésének megértését és az ismeretlen kifejezések azonnali tisztázását.
A tanulási nehézségek komoly kihívást jelentenek a gyermekek, a szülők és a pedagógusok számára egyaránt. A megfelelő támogatás és módszerek nélkül ezek a problémák hosszú távon negatív hatással lehetnek a gyermekek életére.
A „Hogyan tanuld meg” gyerekeknek szóló tanfolyam egyik előnye, hogy gyakorlati eszközöket kínál, amelyek azonnal segíthetnek a gyerekeknek a tanulási folyamatokban.
Amennyiben mélyebben meg szeretnéd ismerni a tanulás akadályait, keresd fel egyházunkat! Kattints az alábbi linkre!